Göz Estetiği Oküloplasti

Oküloplasti oftalmolojinin (göz hastalıkları biliminin) bir alt dalıdır. Oküloplasti, göz kapağı, gözyaşı sistemi ve gözü çevreleyen kemik ve yumuşak doku hastalıklarının tanı ve tedavisi ile ilgilenir. Oküloplastik cerrahinin konusu, göz kapaklarının şekil, işlev ve görünüşüyle ilgili bozukluklar ve bunların düzeltmesidir. Göz kapaklarındaki şekil bozuklukları doğuştan olabilir(doğumsal kapak düşüklüğü-ptozis- gibi) ya da ailesel kalıtım ve çevresel faktörler gibi etkenlerle ileri yaşlarda gelişebilir. Yaşlanma, tek başına, göz kapakları ve göz çevresindeki dokularda şekil değişikliği yapar. Yaşlanma ile göz kapakları ve göz çevresinde oluşan değişikliklerin tedavisi sadece kozmetik (estetik) amaçlı olabilir. Göz çevresindeki cilt kırışıklıkları (kazayağı) düzeltmek için Botulinum toksin enjeksiyonları, dolgu maddeleri, kök hücre (Fibrocell) ile göz çevresindeki cildin canlılığının ve sıkılığının artırılması gibi yöntemler kullanılabilir. Yaşla birlikte göz kapaklarında oluşan cilt fazlalığı ve cilt sarkması ‘dermatoşalazis’ olarak adlandırılır ve tedavisinde ‘blefaroplasti’ denilen göz kapağı cerrahisi uygulanır. Kazayağı denen kırışıklıkları açmak ve kaşları kaldırmak için göz çevresine ve kaşa botoks uygulaması yapılabilir. Kaş düşüklüğünün belirgin olduğu hastalara direkt kaş kaldırması (lift) operasyonu yapılabilir. Göz çevresindeki ciltte elastik dokuyu ve kollajeni artırmak ve cildin canlılığını ve parlaklığını geri kazandırmak için göz çevresine FİBROCELL uygulaması yapılabilir.

Göz kapağı estetiği kimlere uygulanır?

Yaşla birlikte göz kapaklarında oluşan cilt fazlalığı ve cilt sarkması ‘dermatoşalazis’ olarak adlandırılır. Genellikle üst göz kapağında daha belirgindir ve çoğunlukla yağ fıtıklaşması ile birliktedir. Tedavisi için ‘blefaroplasti’ denilen göz kapağı cerrahisi uygulanır.

Blefaroplastide uygun hasta seçimi nasıl yapılır?

Cerrahi işleme karar vermeden önce göz çevresindeki dokularda yaşla oluşan değişiklikler ayrıntılı fizik muayene ile değerlendirilmelidir. Sorun tek başına göz kapağı mı yoksa kaş düşüklüğü mü problem yaratmaktadır? Karar vermek tedaviye yaklaşımda önemlidir. Kaş düşüklüğünün belirgin olduğu hastalarda kaşların kaldırılmasından sonra estetik olarak memnun edici sonuçlar alınmakta ve blefaroplasti operasyonu ileri yaşlara ertelenebilmektedir. Üst göz kapağında cilt fazlalığı ve sarkma olan hastaya botulinum toksini enjeksiyonu ile kaş kaldırma uygulandı. Cerrahi operasyona gerek duyulmadan üst kapaktaki cilt sarkmasının görünümünde iyileşme sağlandı. Diğer yandan kaş düşüklüğünün esas sorun olduğu hastalarda kaş ptozisi dikkate alınmaksızın yapılan üst göz kapağı cerrahisi sonrasında kirpikler ile kaşlar arasındaki mesafenin azalmasına bağlı olarak kaşların daha düşük görüneceği ve estetik olarak mutluluk verici sonuçlar alınmayacağı dikkate alınmalıdır.

Blefaroplasti uygulanacak hasta operasyona nasıl hazırlanmalıdır?

Blefaroplasti uygulanacak hastalar biyomikroskobik muayenede kornea, oküler yüzey hastalıkları ve göz kuruluğu açısından değerlendirilmelidir. Ayrıca hastada alerji, yara iyileşmesini etkileyen sistemik hastalıkların varlığı ve kanama kontrolünü güçleştiren antikoagülan ilaç kullanımı sorgulanmalıdır.