ESWT Şok Dalga Tedavisi

ESWT Nedir?

ESWT, kısaca şok dalga tedavisi, vücut dışında oluşturulan şok (basınç) dalgalarının çelik başlı bir aplikatör vasıtası ile vücudun istenilen bölgesine odaklanmasına dayanan girişimsel olmayan yeni bir tedavi şeklidir. Şok dalgaları yüksek basınçlı ses dalgalarıdır.

ESWT ' nin Ürolojide son 10 yıldır yeni kullanım alanları

1. Erektil disfonksiyon ( Peniste sertleşme bozuklukları ) 2. Peyroni hastalığı ( Peniste eğrilme ve ağrılı sertleşmeye neden olan sert plaklar) 3. Kronik prostatit Bu iki klinik vakada da Avrupa Üroloji Birliğinin Kılavuz kitaplarında ESWT 1.Basamak tedavi olarak yer almaktadır. Ayrıca; Kronik Prostatit vakalarında` da ESWT bir tedavi seçeneği olarak kabul edilmiştir.

ESWT Nasıl Etki Eder?

Bu yöntem rahatsızlığın olduğu bölgede kanlanmayı arttırarak, vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarının devreye girmesini sağlamaktadır. Ayrıca hasar gören tendon ve dokuların rejenerasyonunu sağlayarak iyileşmeyi oluşturur

Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Ürolojide Erektil disfonksiyon, Peyroni Hastalığı, Kronik prostatit Ortopedide Kas ve iskelet sistemi tendinit tenosinovitleri

Dâhiliyede Diyabetik Extremite Yaraları

Kardiyolojide Koroner arterioskleroz vakalarında kullanılmaktadır

ESWT Nasıl Uygulanır?

ESWT tedavisinin yumuşak doku seanslarında uygulama süresi yaklaşık 5–20 dakikadır. 3-5 seans yapılmaktadır. 5-7 gün ara ile yapılan toplam 3-5 seans sonrasında yüksek oranda iyilik hali olup 4–6 hafta içerisinde ağrı ve şikâyetler büyük oranda ortadan kalkarak hastanın yaşam kalitesi artmaktadır. ESWT sonrası kineziotaping uygulaması ile tedavi etkinliği arttırılmaktadır

ESWT Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

ESWT ağrısızdır ve anestezi gerektirmez. Hasta ayaktan tedavi olur; hızlı ve olumlu sonuç alınır. Hasta için bu tedavi yöntemi ulaşılır olmakla birlikte ekonomik bir tedavi yöntemidir. ESWT tedavisinin ciltte oluşan hafif kızarıklık ve şişlik dışında önemli bir yan etkisi bulunmamaktadır. Hastalar tedavi seanslarından sonra günlük işlerine devam edebilirler. Anestezisiz, ilaçsız ve kısa sürede yüzde 80-90 oranında kalıcı iyileşme sağlanan günümüzde uygulanan en son teknolojik yöntemdir

ESWT Kimlerde Uygulanmaz?

Penil bölge kanserlerinde Ciddi kanama hastalığı olanlarda Penil protez ( mutluluk çubuğu ) konulmuş hastalarda uygulanmaz

Hasta Ne Zaman Etkisini Fark eder?

İlk seanstan itibaren 1 haftalık süre içerisinde ağrılarda azalma, plaseboya benzer iyileşmeler görülebilir. Ancak kalıcı iyileşme için yaklaşık 8-12 haftalık süre beklenilmelidir.

ESWT'nin Güvenilirliği

Eswt nin kalıcı hiçbir yan etkisi rapor edilmemiştir. Tedavi sırasında minimal ağrı olabilir.